Як ми будемо жити завтра: прогноз засновника Alibabа Джека Ма

Как мы будем жить завтра: прогноз основателя Alibabа Джека Ма  - Фото

Засновник Alibaba виступив на Viva Tech в Парижі. 10 важливих тез про майбутнє, бізнес-помилки та освіті (текст від 17 травня)

10 вересня засновник Alibaba Джек Ма покинув раду директорів компанії. Ми вирішили перевипустити тези його виступу на паризькому форумі в травні 2019 року.

У Парижі 16 травня відкрилася щорічна виставка Viva Tech, присвячена розвитку технологій у різних галузях. В якості спеціального гостя на захід був запрошений засновник китайського технологічного гіганта Alibaba Джек Ма.

Про майбутнє

Я проводжу більшу частину свого часу на майбутнє. Ми будуємо майбутнє, йдучи до успіху крок за кроком. Я думаю, кожна людина може бути успішним, якщо буде старанно вчитися і працювати.

Про ментальність і технології

Європа стурбована технологіями і посилює правила, що обмежують можливості компаній для інновацій. Все, що вони (держрегулюючі органи – Ред.) роблять, повно правил і законів. Та про все, про що вони думають, вони починають турбуватися.

На відміну від європейців, зіткнувшись з проблемами, китайські підприємці починають вирішувати проблеми, а потім думають про правила та закони. Я турбуюся про європу. Я турбуюся про переживання Європи. Африка не хвилюється. Азія не хвилюється. Про що Європа турбується?

Якщо ви думаєте, що технологічна революція – це проблема, то це проблема, яка тільки починається. Якщо ви дивитеся на неї як на можливість, цей тільки початок можливостей. Тут справа в менталітеті. Якщо ментальність зараз викликає занепокоєння, ти будеш турбуватися весь час.

Технології можуть зробити істотний позитивний вплив на світ, і технологічні компанії несуть відповідальність за це.

Про команду і клієнтів

Люди часто критикують, кажуть, що певне заняття не для тебе. Для підприємців кожен крок – виклик. Виклик заявити про себе, отримати шанс у клієнтів, інвесторів, інших людей. Потрібно вірити в те, що робиш. Якщо людям подобається те, що ти робиш, у тебе немає вибору – ти продовжуєш це робити. Звичайно, завжди будуть люди, яким не сподобається те, що ви робите. Тоді я йду спати, прокидаюся і пробую заново.

Сконцентруйтеся на ваших клієнтів і ваших командах – не витрачайте занадто багато часу на турботу про ваших інвесторів або ваших конкурентів. Якщо люди, з якими ви працюєте, щасливі, і ви виграєте.

Про помилку

Ми не доб’ємося успіху до тих пір, поки не припустимо 10 000 помилок. Якби плач міг вирішити проблеми, я б заплакав весь океан, але це нічого не вирішує. Наша мета – змусити плакати наших конкурентів. Політика, якої ми дотримуємося, повинна бути розумною в розумний час. Ми повинні думати про майбутнє. Ми мало що можемо зробити, щоб змінитися вчора, дуже мало ми можемо зробити, щоб змінитися, але якщо ми зробимо трохи сьогодні, ми зможемо змінити майбутнє.

Про цифрову економіку

До 2036 році Alibaba хоче створити 100 млн робочих місць, обслуговування 2 млрд споживачів та підтримки 10 млн прибуткових підприємств на нашій платформі.

Ми працюємо над тим, щоб забезпечити глобальну покупку, глобальну продаж, глобальну оплату, глобальну доставку і глобальні подорожі для всіх.

Ми зосереджені на трьох основних принципах: ефективний електронний уряд; підприємці, які створюють майбутнє і реалізують свої мрії і освіта. Щоб і в Африці було багато талановитих людей

Про комфорт та е-комерції

20 років тому інформаційні технології в Китаї були нерозвиненими, і сьогодні мені кидають виклик люди, які турбуються про вплив Китаю і США. Я не знав, наскільки могутній Китай. Коли мене запитують, чому електронна комерція так успішна в Китаї, набагато успішніше, ніж Amazon, я відповідаю, що так відбувається тому, що у Китаю була відмінна торгова інфраструктура з системою розподілу. Коли прийшла електронна комерція, китайські споживачі боролись за зручність, що дозволило нам перестрибнути, пропустивши деякі проміжні етапи розвитку.

Про конкуренцію людей і машин

Я чую багато побоювань з приводу штучного інтелекту, який збирається влаштуватися на роботу. Але ми розглядаємо його як позитивний інструмент, у нас проходить на $1 трлн транзакцій на Alipay в день, ми отримуємо 300 млн атак. Цей шлях дає можливість аналізу, який виявляє шахрайство.

Про мрії і гендер

Я не люблю говорити з великими компаніями, вони говорять тільки про своїх ключові показники ефективності, наступному кварталі і конкуренції. Молоді підприємці говорять про мрії і майбутньому, різниці між людьми і ІІ. І це єдиний спосіб конкурувати.

Я вважаю, що можу досягти більшого успіху в трьох областях: підтримка підприємців, освіта та боротьба за збільшення кількості жінок-лідерів.

Про освіту майбутнього

Освітня система останніх 200 років була адаптована до індустріального періоду: ми навчали людей управлінню з машинами, устаткуванням. Наступні 20 років ми навчаємо машини бути схожими на людей, вчимо наших дітей самореалізації на машинах: вони обчислюють швидше і всі пам’ятають. Я бачу в освіті величезну можливість змінити ці системи, тому я збираюся піти з Alibaba в 56, щоб залишити своє місце і зосередити мої наступні 15 років на моєму новому запуску в освіті.

Я хочу повернутися до викладання не для того, щоб викладати в одному класі, а щоб змінити спосіб навчання і те, чого ми навчаємо. Я хочу, щоб молоді люди були готові до майбутнього.

Про можливості

У савані екосистемою керують не леви та слони, а комахи, а перед слоном може виникнути мураха, який добре ховається. Французькі малі та середні компанії мають відмінні продукти та послуги: приходьте і продавайте на китайському ринку, замість того, щоб чекати, поки Китай продасть вас і продасть вам своє власне, а через Інтернет ви зможете продавати на будь-якому ринку.

Ми створили близько 40 мільйонів робочих місць в Китаї. Це дозволяє досягти успіху малим підприємствам, що полегшує їх бізнес. На найбільшому ринку Alibaba Taobao знаходиться більше 10 мільйонів продавців малого бізнесу. Більше половини становлять жінки, молоді мами, які можуть заробляти гроші, піклуючись про своїх дітей. Люди з обмеженими можливостями або ті, хто живе в сільській місцевості, також продають товари на Taobao, створюючи нові можливості для заробітку в Китаї.

Рейтинг компании